reklama

Postup pracovníka daňového úradu...

Všetci platíme dane, občas nemáme inú možnosť len platbu odložiť a dúfať v to že štát privrie oko toto sa však po novom nedeje...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Zverejňujem kópiu mailu ktorý som sa rozhodol zaslať na príslušné miesta a úrady. Pevne verím že s tým niečo urobia, ak nie tak aspoň vieme kde žijeme.

Dobrý deň

nebudem chodiť okolo horúcej kaše a prejdem rovno k veci. Verím že žijeme v právnom štáte v ktorom máme právo poukázať na nesprávny, nelogický či nespravodlivý postup pracovníkov štátnej správy. Verím že tento mail nebude slúžiť na perzekuovanie našej spoločnosti alebo mojej osoby len pre to lebo som poukázal na nedostatok s ktorým som sa stretol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dňa 14.09.2016 sme po prihlásení do internetového bankovníctva zistili že máme na jednom z našich firemných účtov blokované peniaze. Postupne sa táto blokácia prejavila na všetkých našich bankových účtoch. Po pátraní v menu internet bankingu jednej z bánk som zistil že ide o blokovanú čiastku vo výške 3149,62 EUR. Po náhľade do účtovníctva som zistil že blokovaná čiastka zodpovedá sume na úhradu za daň z pridanej hodnoty za obdobie 07/2016 ktorá bola splatná 25.08.2016. Daň sme reálne zaplatili dňa 12.09.2016. Viem daň sme uhradili po splatnosti a to z určitých osobných dôvodov - v 36. kalendárnom týždni (teda od 05.09.2016 do 09.09.2016) som nebol v práci ale venoval som sa osobnému rozvoju - študujem na VŠ a naše interné limity na úhradu takýchto súm sú nastavené tak že túto úhradu môžem zadať len ja. Viem týždeň pred tým som mal dosť času urobiť túto úhradu, avšak urobil som ľudskú chybu - zabudol som, a keďže viem že aj Vy ste človek občas urobíte chybu a na niečo zabudnete, rovnako ako ja tak viem že ma určite chápete. Pravidlá sú však pravidlá a je potrebné ich dodržiavať, ako sa hovorí, dane a smrť sú jediná istota ktorú na svete máme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže som príkaz na úhradu zadal skôr ako vôbec nastala blokácia nášho účtu tak opätovné odblokovanie prebehlo relatívne rýchlo (mohlo to byť aj rýchlejšie, ale tak čo už). Situáciu som sa snažil riešiť ihneď ako som zistil že nastala, teda úhradu som urobil okamžite po návrate do práce a blokáciu som riešil najskôr návštevou daňového úradu pod ktorý spadá naša spoločnosť - teda DÚ Námestovo a následne som sa snažil spojiť s pracovníkmi exekučného oddelenia DÚ Dolný Kubín ktorý majú v správe aj agendu tohto druhu z Námestova. Keďže som sa s nimi nevedel telefonicky spojiť tak som sa rozhodol pre osobnú návštevu. Avšak nikoho som tam nenašiel, ako mi povedal jeden z pracovníkov DÚ DK boli v teréne. Po tom ako som sa vrátil do práce mi volal jeden z pracovníkov exekučného oddelenia a vysvetlili sme si situáciu a ubezpečil ma o tom že úhrada prebehla, a pokyn na odblokovanie bude nasledujúci pracovný deň (16.09.2016) odoslaný z DÚ Žilina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Následne nám bolo doručené rozhodnutie o zastavení exekučného konania. Po prečítaní tohto rozhodnutia som ostal zarazený, prekvapený a poriadne zaskočený (a verte mi vedel by som použiť oveľa expresívnejšie výrazy) po zistení že rozhodnutie o tom že výkaz daňových nedoplatkov číslo 103835220/2016 bol zostavený 06.09.2016 a rozhodnutie o exekúcii číslo 103857506/2016 bolo vydané 08.09.2016. Teda výkaz nedoplatkov bol vydaný na 6. (dobre čítate šiesty) deň po vzniku daňovej povinnosti, a exekučné konanie bolo začaté na 8. (áno ôsmy) deň po vzniku daňovej povinnosti. Chcel by som upozorniť na jednu vec a to že správca dane nám nezaslal žiadne upozornenie na vzniknutý daňový nedoplatok, neuskutočnil žiaden telefonát, neposlal nám mail, nepoctil nás osobnou návštevou, dokonca ani na nás nezakričal na ulici, či z okna. Teda ak aj kričal tak sme to určite nepočuli keďže sídlo našej spoločnosti je niekoľko kilometrov od nás a okno z jeho kancelárie je otočené opačným smerom..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prosím Vás o vysvetlenie či je bežnou praxou Daňového úradu Slovenskej republiky postupovať takto alebo je to len výsostné právo či osobné mentálne obmedzenie pracovníka daňového úradu. Je si tento pracovník vedomý toho že svojím konaním nám spôsobil nemalé problémy, keďže nám zablokoval 5 bankových účtov spolu na sumu 15748,10 EUR??? Je si tento pracovník vedomý toho že nám takto poškodil rating u všetkých bánk v ktorých máme vedený bankový účet??? Vie že jeho konanie môže vážne poškodiť naše podnikanie, náš rozvoj a teda aj budúci príjem do štátneho rozpočtu keďže vďaka tomu že budeme mať v dôsledku jeho konania znížený rating v bankách nebudeme mať prístup k bankovým úverom a teda náš ďalší rozvoj nebude taký ako by sme chceli a aj mohli mať a teda v dôsledku toho budú naše nasledujúce príspevky do štátneho rozpočtu vo forme všetkých daní, ciel a iných poplatkov nižšie ako by mohli byť? Je si tento pracovník vedomý toho že poškodzuje náš štát? Je vôbec dôvod držať takýchto pracovníkov v štátnej správe?

Nechápem načo je dobré takýmto konaním takto poškodzovať naše podnikanie?? Prečo sme nedostali žiadne upozornenie ale bolo rovno pristúpené k extrémnemu kroku a to k exekúcii? Prečo sme nedostali žiadne upozornenie ani len z exekučného oddelenia? Prečo sa takéto veci dozvedáme až tak že sa nedostaneme k vlastným prostriedkom? Prečo je tento systém takto na hlavu postavený?? Žijeme vôbec v právnom štáte kde je štát pre ľudí a nie ľudia pre štát? Nemá byť jedným z účelov daňového úradu napomáhať podnikateľom a občanom s ich problémami a nie im ich len pridávať?

Ďakujem

František Miškovič

František Miškovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek obyčajný - 4 končatiny + hlava. Zoznam autorových rubrík:  Krížom-krážomCamino Santigo 2017SúkromnéTaliansko 2015Nezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu