reklama

Deň 1. - Námestovo - Graz

Zrazu prišlo opäť dlhšie obdobie voľna ako by som zniesol v prázdnom byte tak som sa rozhodol zas a znova vyraziť na cesty...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Plánovanie tejto dovolenky som začal prakticky v tom okamihu ako som za sebou zabuchol dvere na aute po návrate z Mauthausenu. Najskôr to boli len hrubé kontúry v štýle asi Taliansko a ak Taliansko tak určite Benátky. V Benátkach som už raz bol (stužková :D ) tak som si chcel po 10 rokoch oživiť spomienky. Rozhodovanie o ubytovaní bolo jednoznačné - musí to byť pri mori a nie ďaleko od spomínaných Benátok, ale o tom neskôr. Viem v januári je zima dokonca aj v Taliansku (kto by to bol povedal :D ) ale more má svoje čaro v každom ročnom období. V dátume som mal jasno pomerne rýchlo. Najdlhšie najbližšie voľno bez normálneho využitia bol prvý januárový týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú etapu cesty do Talianska som sa rozhodol rozdeliť na dve časti, veď komu by sa chcelo na nový rok šoférovať 10-11 hodín a Rakúsko ktoré mi naposledy tak učarilo bolo na to ideálne. Viedeň bola na prestávku príliš blízko a Klagenfurt sa mi zdal priďaleko, takže Graz niekde medzi tým bol ideálna voľba.

Na cestu som vyrazil pomerne skoro, o 5 ráno, keďže bol prvý deň roku tak boli cesty prázdne a všetci okrem mňa a pár ďalších fanatikov spali. Zaujímave bolo že všetky autá ktoré som cestou po našej malebnej D1 stretol boli väčšinou obsadené jednou osobou a nebolo ich suma sumárum viac ako 20 (v mojom smere samozrejme). Po napojení na Rakúsku A4 a neskôr za Viedňou na A2 to už však bolo o inom, pokročilé dopoludnie malo asi svoj vplyv (prvý január-neprvý január).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou som poctivo šoféroval a počítal snehové vločky takže na fotky neostal čas :), až po prvý cieľ cesty - Graz.

Po pomerne nenáročnom hľadaní vopred vytipovaného parkoviska (pri príprave na cestu mi dosť pomohla parkopedia.com, doporučujem) som sa konečne trošku rozhýbal a po zahnutí za prvý roh ma čakal úžasný pohľad:

Schlossberg. Pevnosť na kopci nebola nikdy dobytá, dosť podstatne ju však zničili Napoleonské vojská.
Schlossberg. Pevnosť na kopci nebola nikdy dobytá, dosť podstatne ju však zničili Napoleonské vojská. 

Schlossberg - kopec v strede mesta s pevnosťou, úžasným kruhovým výhľadom na mesto a s mnohými neočakávanými prekvapeniami. Stredom kopca vedie ľahko priechodný tunel ktorým sa dá dostať na opačnú stranu odkiaľ vedie chodník hore, chodník je bezbariérový a nemusia sa ho obávať ani menej zdatný turisti, investícia do cesty výťahom ktorý premáva v útrobách Schlossbergu je podľa mňa zbytočná. Keďže v tento sviatočný deň výťah aj tak nepremával tak to museli všetci zobrať aj tak po svojich, mňa nevynímajúc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou hore ma prekvapili pomerne veľké (vzhľadom na dátum) davy. Po cca 20 minútovom výstupe som však zistil prečo si mnohý domorodci ale aj turisti vybrali na novoročnú prechádzku práve toto miesto.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zimný Graz má svoje nepochybne svoje čaro.

Miesto hore si našiel aj amfiteáter.  Schlossberg je plný prekvapení.
Miesto hore si našiel aj amfiteáter. Schlossberg je plný prekvapení. 
der Hackher-Lowe
der Hackher-Lowe 

V máji 1809, major Franz Hackher z Hartu dostal rozkaz brániť Schlossberg proti Napoleonovým jednotkám. Spolu s 17 dôstojníkmi a 896 vojakmi čelil obrovskej presile. Francúzi neúspešne zaútočili na kopec 8 krát s vojskom o celkovej sile 3000 mužov. Major Franz Hackher ustúpil spolu so svojími mužmi až po uzavretí prímeria. Na pamiatku "leva Hackhera" a jeho mužov bol postavený tento pamätník v roku 1909.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po cca polhodinovom kochaní sa mierne zastretým výhľadom viedli moje kroky ďalej na hlavné námestie kde sa nachádza lekáreň ktorá je v prevádzke už neuveriteľných 475 rokov. http://www.adlerapotheke-graz.at/

Adler Apotheke
Adler Apotheke 
Mauzóleum Graz, vľavo je "Grazer Dom" zasvetený sv. Egídiovi.
Mauzóleum Graz, vľavo je "Grazer Dom" zasvetený sv. Egídiovi. 
Aj takýto dom nájdete na Herrengasse. Nádherná historická ulica.
Aj takýto dom nájdete na Herrengasse. Nádherná historická ulica. 
Jedna s mnohých historických budov univerzít v Grazi. Univerzita "Karl-Franzens-Universität Graz" bola založená v rokoch 1585/1586.
Jedna s mnohých historických budov univerzít v Grazi. Univerzita "Karl-Franzens-Universität Graz" bola založená v rokoch 1585/1586. 
Kunsthaus Graz - dnes bol žiaľ zatvorený.  Nachádza sa uprostred rieky Mur. Kunsthaus bol postavený pri príležitosti EHM kultúry v roku 2003.
Kunsthaus Graz - dnes bol žiaľ zatvorený. Nachádza sa uprostred rieky Mur. Kunsthaus bol postavený pri príležitosti EHM kultúry v roku 2003.  
Prečo je na západe toto možné a u nás nie?  Len tak odparkované bicykle a nikomu nevadia.  Upravené chodníky.  Poriadok.
Prečo je na západe toto možné a u nás nie? Len tak odparkované bicykle a nikomu nevadia. Upravené chodníky. Poriadok. 
Herz-Jesu-Christe. Jeden z mnohých chrámov v meste.
Herz-Jesu-Christe. Jeden z mnohých chrámov v meste. 
Rieka Mur pramení v Alpách a vlieva sa do Drávy. Dĺžka rieky je 434km.
Rieka Mur pramení v Alpách a vlieva sa do Drávy. Dĺžka rieky je 434km. 

Po niekoľkohodinovej prechádzke mestom som pomerne neuveriteľne vyhladol a tak som sa rozhodol vyhľadať rezervovaný hotel. Na bookingu boli recenzie kadejaké ale tak našťastie som ich čítal až po návrate domov :D ja osobne som bol s Wasserpalast spokojný. Neskôr som zistil že som našťastie narazil práve na jediného pracovníka hotela ktorý vie po anglicky takže nebol problém dohovoriť sa.

Súčasťou hotela je aj čínska reštaurácia tak prečo neochutnať niečo iné než som zvyknutý?

Moja večera. Niečo s kuracím mäsom.
Moja večera. Niečo s kuracím mäsom. 

Po večeri ešte rýchla obhliadka exteriéru baziliky Mariatrost. Žiaľ dni sú v zime krátke tak som nestihol všetko za denného svetla, ale aj noc má svoje čaro a to sa mi nasledujúce dni potvrdilo viac krát.

Mariatrost Graz. Postavená v rokoch 1714-1724 v barokovom štýle. Výška hlavných veží je 61m.
Mariatrost Graz. Postavená v rokoch 1714-1724 v barokovom štýle. Výška hlavných veží je 61m. 

No a teraz hajde do vysokej, vŕzgajúcej a mäkkej postele, zajtra ma čaká vytúžené Talianskóóóóóó.

S výberom tejto zastávky som bol nadmieru spokojný, mesto je krásne a veľké tak akurát.

František Miškovič

František Miškovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek obyčajný - 4 končatiny + hlava. Zoznam autorových rubrík:  Krížom-krážomCamino Santigo 2017SúkromnéTaliansko 2015Nezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu