reklama

Interrail zima 2016/2017 Paríž-Barcelona

Celý výlet sa uskutočnil prostredníctvom medzinárodného vlakového Interrail lístku na trase Ružomberok-Frankfurt-Paríž-Avignon-Barcelona-Lyon-Mníchov-Ružomberok v čase od 26.12.2016 do 03.01.2017.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dúfam že nebude nikomu vadiť že blog je rozsiahlejší, ak by som to mal rozdeliť na viac častí tak by som ho asi nikdy nedokončil, každopádne ak to niekomu vadí tak nech ho nečíta :D.

V prvom rade sa chcem poďakovať mojej rodine ktorá mi bola počas cesty mentálnou oporou. Mojej sestre a bratovi. Taktiež veľmi ďakujem môjmu švagrovi že ma zaviezol na stanicu do RK a prišiel po mňa. Všetci vedeli že ísť musím a ich podporu a pomoc potrebujem a som im za to veľmi vďačný. Bez nich by môj svet nemal zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

0.0 Prípravy

Pre výlet cez vianoce som sa rozhodol týždeň-dva pred odchodom, na prípravy som mal času teda tak akurát. Na radu mojej veľkej sestry som sa tento krát rozhodol nechať auto doma a vybrať sa vláčikom, teda bolo to skôr také potvrdenie nápadu ktorý sa rodil niekde v mojej hlave. Doteraz som vlakom šiel tak 1-2x v živote takže to mala byť pre mňa nová skúsenosť, nebola. Cestovať vlakom je totiž jednoduchšie na orientáciu ako autom. Dlho som rozmýšľal kam ísť a čo vidieť až som si napokon vytvoril nasledovný cestovný plán:

26.12. - Presun do Frankfurtu

27.12. - Rýchla prehliadka Frankfurtu a presun TGV do Paríža

SkryťVypnúť reklamu
reklama

28.12. - Prehliadka Paríža

29.12. - Presun rýchlikmi do Narbonne

30.12. - Presun do Barcelony

31.12. - Prehliadka Barcelony

01.01. - Presun do Lyonu a jeho prehliadka

02.01. - Presun do Mníchova

03.01. - 05.01. - Prehliadka Mníchova, Štutgartu, Augsburgu, Ulmu a Salzburgu

06.01. - Presun do Berlínu

07.01. - Prehliadka Berlínu

08.01. - Návrat domov

Plán sčasti nevyšiel tak ako som predpokladal. Mohlo za to hlavne nevhodné ubytovanie v Paríži a to že som mal príliš malý ruksak (30l) na to aby som tam napchal veci potrebné na dvojtýždňový výlet v zime. Je pravda že lístok mohol byť lacnejší, avšak neľutujem žiadne rozhodnutie a pre budúcnosť budem múdrejší ;-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetky fotky z cesty si môžete pozrieť na mojom FB albume po kliknutí na tento odkaz. Textu tu je viac než dosť tak to nebudem moc zahlcovať fotkami, len trošku ;-). https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10202540731797291.1073741876.1765759820&type=1&l=32771ad1c9

Pre plánovanie ciest som používal stránku Interrail a aplikáciu Interrail aplikácia je podľa mňa prehľadnejšia, niektoré info na stránke nie sú aktuálne, hlavne čo sa týka nočných vlakov vo Francúzku ktoré boli zrušené (podľa toho čo som sa dozvedel pri blúdení na nete od 01.10.2016). Na hľadanie ubytovania aplikáciu Trivago, na navigáciu po mestách google maps (som zvedavý na faktúru za telefón :D)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

0.1 Presun do Franfurtu 26.12.2016

Čakal ma pomerne náročný deň, ráno som vyrazil o 06:45 keďže vlak z Ružomberku vyrážal o 08:28 a moje skúsenosti s vlakmi boli také aké boli tak som chcel byť v RK cca pol hodinu pred odchodom. (Cesta do RK od nás trvá cca 1-1 a 1/4 hodiny).

Železničná stanica RK.
Železničná stanica RK. (zdroj: FM)

Presunul som sa rýchlikom do BA, odtiaľ REXom (regionálny expres) do Viedne. Tam som mal na prestup cca hodinu čas tak som sa plný entuziazmu vybral do blízkeho parku pri zámku Belvedere. Cestou von zo stanice som sa stavil na informáciach OBB či potrebujem k môjmu Interrail lístku aj miestenku. Teta mi povedala že má vo vlaku posledné voľné miesto lebo: "This train is very busy". Tak som jej venoval 3,50 EUR a miestenku som si kúpil. Po prehliadke kratučkej mesta som naskočil do vlaku smerujúceho do Dortmundu s pre mňa dôležitou zastávkou vo Frankfurte.

Very busy train.
Very busy train. 

Počas cesty síce pribudlo pár ľudí ale vlak bol plný cca z 3/5. Po tomto som sa viac menej rozhodol že miestenku si už kupovať nebudem, ak vlak na ktorý pôjdem nebude povinne miestenkový (na taký som nakoniec ani nenastúpil). Nemecké ICE vlaky sú fakt super, tiché a rýchle. Cestou som si rezervoval ubytovanie v ** Penzióne celkom blízko stanice. Do Frankfurtu som dorazil niečo pred 22:00. Chvíľu som uvažoval že si kúpim miestenku na vlak do Paríža, z informácii ma poslali k automatu, s ním som zápasil asi 10, po tom ako som odohnal strýca ktorý potreboval doložiť na polievku (bol dosť otravný a zdúchol až keď som spomenul možnosť že zavolám políciu). Miestenku sa mi nepodarilo kúpiť a nechal som to na ráno, s tým že si to kúpim na predajni lístkov DB (Deutsche Bahn) podobne ako miestenku do Frankfurtu.

02. Smer Paríž 27.12.2016

Ráno som si privstal aby som si pozrel mesto (nejaká ta fotka je v albume na ktorý je link vyššie). Rozhodol som sa že nepôjdem rýchlovlakom rovno do Paríža ale vystúpim v poslednom meste v Nemecku (rýchlovlaky v Nemecku nie sú povinne miestenkové, Francúzke áno a všetky). Vďaka tomu som si pozrel Saarbrucken, Metz a vymrzol som vo Vitry le Francois keďže vlak odtiaľ meškal cca 35 minút. Posledné mesto som si nestihol ani sčasti pozrieť keďže pôvodný čas na prestup bol 25 minút.

Ubytovanie v Paríži som si vybral * hotel so sprchou na izbe a zdieľanými toaletami na chodbe. Povedal som si že hádam to nebude také hrozné, dve noci prežijem. Mýlil som sa, bola to totálna katastrofa, sprcha bola fakt na izbe (ako vidno na foto nižšie) v izbe hrozne páchlo (musel som spať pri otvorenom okne) všetko z vonku a aj z okolitých izieb bolo počuť, len jeden z 5 WC mal aj záchodovú dosku. Za dve noci z ktorých som zaspal len jednu som tam chytil poriadnu bolesť hrdla, nádchu a všetko s tým spojené. Takže takýto typ ubytovania už nikdy, nikdy, nikdy. Je lepšie spať v spacáku na stanici metra ako toto. Parížske metro ma prekvapilo tým že každá linka má svoje špecifiká, iné vlaky, iné stanice. Natrafil som aj na takú na ktorej vo vlaku nehlásia ani nijak nesignalizujú nasledujúce stanice, myslím že je to linka 6.

Sedím na posteli a pozerám na sprchu na izbe, za príplatok ako ináč. Mohli byť aj zdieľané.
Sedím na posteli a pozerám na sprchu na izbe, za príplatok ako ináč. Mohli byť aj zdieľané. 

03. Presun do Avignonu 29.12.2016

Tu nastala prvá zmena v plánoch mojej cesty. Počas prebdenej noci som si rezervoval hotel v Avignone ** mal však veľmi dobré hodnotenie.

Namiesto možnosti byť vďaka TGV za 6h v Barcelone som sa rozhodol pre dvojdňovú cestu rýchlikmi. Prečo? chcel som vidieť viac miest, mal som čas, a 35€ za miestenku sa mi zdalo veľa, keď som už mal celoeurópsky lístok. Neľutujem, niekto povie že som škrob, no ja si to nemyslím, Parížom som bol sklamaný, všade samý žobráci a vyberači na kadejaké zbierky, nemal som tam viac čo robiť, a hotel v Barcelone som mal rezervovaný od 30.12..

Pre zastávku v Avignone som sa rozhodol pre to lebo to bolo kedysi mesto pápežov, história ma zaujíma, aj tá cirkevná. Takže po presune rýchlikom do Lyonu, a odtiaľ do Avignonu som si odkráčal do cca 25min. vzdialeného hotela. Majiteľ sa ma pri registrácii pýtal ako som prišiel, po mojej odpovedi že vlakom sa ponúkol že ma ráno zavezie na stanicu z čoho mi takmer oči vypadli. Vyspal som sa konečne poriadne v dobrom hoteli a ráno som si aj vďaka ústretovému prístupu majiteľa stihol s časti pozrieť mesto.

Konečne poriadna posteľ.
Konečne poriadna posteľ. 

04. Barcelona, som na ceste 30.12.2016

Ráno som naskočil do vlaku do Port-Bou (stále som ignoroval TGV), čakal ma asi 4h presun na hranice a odtiaľ ďalším vlakom do Barcelony. Neľutujem cestu obyčajným rýchlikom, vychutnával som si krajinu, tento úsek cesty bol podľa mňa najkrajší, časť cesty išla po pobreží, veľa tunelov, hory..proste pastva pre oči, hlavne tie tunely :D.

Stanica Barcelona-Sants
Stanica Barcelona-Sants 

Barcelona je veľmi pekné mesto, v mojom pomyselnom rebríčku navštívených miest sa zaradila na 1. miesto. Som veľmi zvedavý čo na to povie Rím keď ho raz navštívim. No momentálne je pre mňa Barcelona TOP. Určite sa tu raz vrátim, na dlhšie ako na necelé dva dni. Návštevu doporučujem všetkým, je jedno ako sa tu dopravíte, či už pešo, autom, vlakom, letecky alebo loďou, proste toto je mesto ktoré treba vidieť. (Nejaké fotky z mesta sú v tomto albume.)

Páčilo sa mi že tu bolo menej predavačov, žiadny zberači podpisov (títo ma v Paríži s ich vetou "Do you speak english" neskutočne rozčuľovali) menej, oveľa menej žobrákov, a to je tu teplejšie :-). Áno aj to teplo bolo fajn, na moje boľavé hrdlo niečo neskutočné.

05. Začiatok cesty domov - hádam sa dnes dostanem do Lyonu a stihnem hotel 01.01.2016

Ambícia vyraziť z Barcelony vlakom o 07:46 sa zo mňa vytratila ešte pri pozorovaní ohňostroja a rozhodol som sa pre vlak o 10:46 do Cerbere (mestečko na hranici z Francúzkej strany). Cestou na vlak som stretol ešte pár oslavujúcich kataláncov (nazvať ich španielmi by bola pre nich asi urážka).

Kvôli boľavému hrdlu, nastupujúcej smrteľnej chorobe na 6 (soplík) a nepriaznivej predpovedi počasia na Nemecko som sa rozhodol vypustiť časť cesty po Nemecku a ísť rovno domov. Teda rovno..cesta trvala 3 dni..

Najskôr som nasadol na vlak do Cerbere tam po hodinovom čakaní na vlak do Avignonu a následne do Lyonu. Pred nastúpením na vlak do Lyonu som si v Avignone rezervoval hotel v Lyone. Cestou mi prišiel mail s tým že hotel zatvára recepciu o 22:00. Vlak mal príchod do Lyonu o 21:42, cesta do hotela zo stanice trvala 20 minút tak som vedel že si budem musieť z vlaku pekne švihnúť. Vďaka šťastnej náhode som zo stanice vybehol správnym východom a do hotela som došiel o 21:59 takže som všetko stihol. Izba bola fajn až na to že v umývadle neodtekal odpad a ja som sa vôbec nevyspal kvôli plnému nosu.

Lyon Part-Dieu
Lyon Part-Dieu 

07. Predposledný úsek cesty do Mníchova 02.01.2017

Ako som spomenul vyššie - v noci som toho moc nenaspal a tak som stíhal vlak o 06:36 do Ženevy. V Ženeve bola na stanici poriadna zima, neviem či to bolo soplíkom no drgľovalo ma poriadne. Do mesta sa mi absolútne nechcelo ísť, a vyšiel som si kúpiť raňajky a cestou som cvakol nejakú budovu. No ináč som len čakal na IC vlak.

Ženeva - stanica.
Ženeva - stanica. 

Nasadol som na vlak do Zuerichu. Po hlučných Francúzkych a Španielskych vlakoch som po rozbehnutí ostal v šoku. Vlak bol úplne perfektne odhlučnený, nepamätám sa či bolo ICE z Viedne do Frankfurtu rovnako tiché, no toto šlapalo jak hodinky. Vlak bol plný len na úseku z Bernu do Zuerichu kde vystúpili takmer všetci (vlak pokračoval ďalej do St. Gallenu). Cesta nebola nič moc keďže bolo zatiahnuté a Alpy sa trčali len trošička v pozadí, za peknej viditeľnosti to však musí byť niečo úžasné. V Zuerichu som počkal na vlak do Mníchova, cca hodinku, opäť som nevyšiel zo stanice (má 44 koľají a aktuálne je vo výstavbe), tiež tam bola čertovská zima. Po niekoľkohodinovej ceste do Mníchova som vystúpil do snehovej metelice, ešteže hotel som mal len 15 minút od stanice.

08. Posledný deň vo vlakoch 03.01.2017

O 09:26 som naskočil na ICE smerujúce do Budapešti so zastávkou aj vo Viedni. Cesta nebola ničím zaujímavá, až na to že na úseku LINZ-WIEN vláčik uháňal rýchlosťou okolo 230 km/h. O tejto rýchlosti môže cestujúci na Slovensku len snívať.. Samozrejme, ani Nemci nemajú všetko uspôsobené na tieto rýchlosti, úsek Mníchov - LINZ išiel vláčik menej ako 100 km/h.

Myslím že Viedenskú HBF môžem s pokojom vyhlásiť za najteplejšiu stanicu z tých ktoré som navštívil, kúrili poriadne, konečne.. (povedal si môj soplík).

Naskočil som na REXa do BA a tešil som sa na rodný jazyk..no..hm..prvé slová v slovenčine bol nechtiac vypočutý rozhovor spolucestujúcej o sexuálnom živote niekoho. Povedal som si "Ok, z BA to bude lepšie."

Naša krásna, Bratislavská..
Naša krásna, Bratislavská.. 

Cestou do RK som smútil za časmi keď som nerozumel okolo sediacim, nešťastnou náhodou som sa dostal do kupé vozňa a keďže na vlak čakalo veľa ľudí tak som ani iný vozeň nehľadal, voľné miesto by som v normálnom vagóne asi nenašiel.. Vychytávka celej cesty bola diskusia spolucestujúcich o tom či vlak ide cez Žilinu alebo nie.. S meškaním som okolo 19:36 vyskočil z vlaku v RK kde na mňa čakal švagor so sestrou aby ma odviezli domov.

Kruh sa uzavrel - RK.
Kruh sa uzavrel - RK. 

Menšie zhrnutie:

Som rád že som mohol vidieť toľko veľa miest ktoré sa mi podarilo vidieť, nie som šťastný okolnostiam ktoré ma k tomu dohnali no niektoré veci neovplyvníme. Prekvapujúco som rád že na mňa prišiel soplík lebo ak by som sa mal vracať domov počas -30°C mrazov ktoré na európu udreli v dni môjho plánovaného návratu tak by to nebolo nič príjemné. Je mi ľúto že som nevidel Berlín, Mníchov a hlavne Salzburg. No raz (možno už o rok) sa tam dostanem a vynahradím si to všetko.

Ak ste sa dočítali až sem tak ďakujem za pozornosť, a ak sa stretneme tak máte u mňa horúcu čokoládu ;-).

František Miškovič

František Miškovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek obyčajný - 4 končatiny + hlava. Zoznam autorových rubrík:  Krížom-krážomCamino Santigo 2017SúkromnéTaliansko 2015Nezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu